mandag 7. juni 2010

Jeg skal fortelle dere historien....

Hm... la meg tenke...

Hvor skal jeg begynne?


Mai har vært en vidunderlig måned! April gikk derimot med til planlegging og logistikk! For ingenting var overlatt til tilfeldighetene, såklart!


Den siste uken før bryllupet, pakket vi ned alle innkjøpte effekter i poser etter tema: brudens klær og tilbehør, sminke, bordpynt, pynt til gjestebokbordet, gavebok med klistremerker og gode penner, veiskilt og ballonger m/ stiftemaskin, bordkort lagt i bunker etter bordnummer, bordoversikt.... osv osv osv. Dette høres kanskje vel detaljert ut, men nettopp denne sorteringen gjorde at dagen før bryllupet gikk som en lek! Vi hadde full oversikt og jeg var ikke i tvil om hvor hvem skulle sitte, hvilken vei de runde bordene skulle peke (hvem satt med ryggen til osv.) hvor alt lå og hva som måtte gjøres......og ikke minst var vi helt trygge på at ingenting var glemt når alle posene merket "selskapslokale" var tomme!


Ute i gangen hadde vi et bord hvor gjesteboken lå. Dette var eneste stedet vi innførte en farge (ellers gikk det i hvitt og grønt).
Med rosa telys, lykter, orkidé, steiner og store skåler med rosa gotteri var det bare å slå seg ned og skrive noen velvalgte ord i gjesteboken.
Boken er kjøpt på ARK. Kjempefin bok med brokadefront og tykke pappsider. Telysholderne er fra Åhlens, det samme er steinene. Confetti fra nordli og hobbybutikk (sølvhjerter og hvite/sølv paljetter). Lykter og skåler lånte vi på selskapslokalet.
En venninne av meg tok bilder av alle parene da de ankom selskapslokalet, slik at bildene nå kan limes inn i gjesteboken ved siden av parets hilsen!

Kl 1800 var vi ferdige, floristen var på plass for å gjøre sin del av jobben, og jeg dro hjem i sofaen sammen med en av forloverne mine (hun andre lå rett ut med influensa stakkars, men kom allikevel helskinnet gjennom bryllupet fra start til slutt! Imponerende!!!). Brudgommen flyttet til hotel og spiste en bedre middag med sine forlovere og gode venner.



Bordoppdekkingen før kandelabere og blomster var på plass!

Vi lyssatte veggen bak der vi skulle sitte med stjernefilter på en lyskaster. Dette ble veldig effektfullt på bildene som ble tatt ved bordet under middagen!


Helgen kunne begynne!


Jeg sovnet rundt midnatt....og våknet kl 0430!

Flott!!

Deretter ventet to våkne timer i sengen, før jeg konkluderte med at jeg var uthvilt!


Dusjet og spiste frokost, før frisøren min ankom mine foreldres hus i 9-tiden.


For en formiddag! Hadde aldri trodd at dette skulle være en rolig og avslappet formiddag! Med beina i fanget og kaffelatte i hånden koste jeg meg med at alt så langt gikk etter planen. Sminken ble lagt og dagens tredje brødmåltid ble inntatt bare 45 min. før vielsen (...noe som antakelig reddet den dagen for blodsukkerfall!) Hadde til og med matlyst! Anbefales alle kommende bruder!



Stresset kom da klokken nærmet seg 1315 og jeg fortsatt stod uten brudekjolen på. Vielsen skulle begynne halv...men jeg hadde hedigvis forberedt brudgommen på at vi sikkert kom for sent!....jeg har blitt fortalt at det er brudens rett å komme for sent, så det var egentlig ingen grunn til å stresse. Om sant skal sies visste jeg ikke hva klokken var før vi var på vei til kirken!


Ti over halv rundet vi hjørnet ved kirken i min morfars Ford fra 1939. Utenfor stod floristen med brudebuketten min, fortografen stod klar og tok bilder av ankomsten. Lenger inne i gangen stod sønnen vår og hans kusine og strakk hals, brudesvenn og brudepike, pyntet og spente på om mamma og tante snart dukket opp. Der stod også organisten og min kjæres gode venninne som skulle spille inngangsmarsjen vår på hardingfele...


Stresset forsvant- alle var på plass, og nå var det bare sjarmøretappen igjen...

Puh!

Klar - ferdig - gå!


1 kommentar:

  1. Endelig er du tilbake på bloggen. Jeg har vært veldig spent på å se og høre mer om bryllupet ditt. Håper bryllupsreisen din var fantastisk, faktisk vurderer jeg selv å dra på cruise i bryllupsreisen, så jeg håper du kan komme med noe anbefaling der.

    Håper du vil legge ut bilde av deg og kjolen din etter hvert, er så utrolig spent på hver eneste detalj og historie rundt.

    Jeg var selv på bryllup i helga, og skal gifte meg til september...merker at bryllupspulsen begynner å stige.

    SvarSlett