lørdag 4. april 2009

Tenk at det finnes!!!

Den siste uken har jeg hatt gleden av å vandre i spanske gater. God mat, solskinn og et løst sittende visakort har fått frem smilet etter en lang vinter i Norge. Midt i min jakt etter skjulte skatter hos ikke fullt så ukjente kleskjeder, dukket EN EKTE SKATT opp.

En dagstur til Alicante viste seg å være turen verdt da jeg intetanende tok en avstikker fra en av byens hovedgater for å finne nok et shoppingsenter. Vi fant et parkeringshus midt på Rambla de Méndez Núnez, tuslet et par hundre meter i retning Middelhavet, for så å ta en avstikker inn til høyre.

Gaten hadde det skinnende navnet CALLE DE GERONA. Allerede etter et par meter, lyste en lekker brudekjole mot meg. Jeg synes ofte slike butikker ligger godt gjemt i bakgater eller fjerne bydeler, og ble så overrasket over å finne en så lett! Jeg skulle ikke gå mange skritt til, før NOK et utstillingsvindu viste frem NOK en kreasjon. Og slik fortsatte det.... Gaten hadde sikkert 5-6 brudesalonger av store designere; Pronovias, Jesús Peiro, Rosa Clara....


Foto: JESUS PEIRO / www.farm2.static.flickr.com

Det stoppet ikke her! 
Gaten var selvfølgelig ikke stappet med brudesalonger alene. Neida, her kunne man finne brudesko, undertøy, tiaraer, hårpynt, selskapsvesker, selskapskjoler.....og et par solbrillebutikker og skobutikker for de som ikke er fullt så opptatt av perlemorhvit sateng.


Foto: JESUS PEIRO / www.weddingo.co.uk

Vel hjemme i Norge, måtte jeg sjekke ut om dette faktisk stemte. Fantes det virkelig en gate i Alicante som nesten utelukkende bød på inspirasjon til kommende bruder?

www.alicante-city-insiders-guide.com kunne fortelle meg at Alicante kan oppfylle de fleste drømmer og budsjett når det kommer til å finne kjolen du har drømt om så mange ganger. Tilbehør likeså! Og ganske så riktig: De mest populære brudebutikkene ligger i området rundt Calle de Gerona, eller i nærliggende gater i samme område.

Da er det bare å ta turen innom SAS eller NORWEGIAN og booke neste lavprisbillett til ALICANTE. For hvem vil vel ikke finne ut om byen faktisk holder det den lover?
Drømmer er til for å oppfylles......!

Før du reiser, er det verdt å ta en snik-titt:
GOD TUR!



3 kommentarer:

  1. Wow! Stikker innom en liten snarvisitt etter noen hektiske dager...(Eller hektisk og hektisk... Svært rolig her altså...- men det tar lang tid å sove, gjøre i bleia og spise om dagen) Men igjen! WoW!!! Bloggen din er så bra blitt... Håper du holder på til ihvertfall 2011;)

    SvarSlett
  2. Super fantastisk blogg:)

    SvarSlett
  3. Tusen takk, Katrine! Og så hyggelig å få en hyggelig tilbakemelding, nå som bloggen har gått for lut og kaldt vann leeeeenge! Kanskje jeg skal fortsette å skrive da....? Hm...... :-)

    SvarSlett