fredag 27. mars 2009

Musikk i mine ører!

Et bryllup krever musikk! Taktfast og hånd i hånd med lyden av blitzregn og kamerautløsere, er musikken det som setter prikken over i'en på de fleste av dagens store øyeblikk.

Inngangsmarsj, solosang, salmesang, utgangsmarsj, taffelmusikk, "rosa sanger", brudevals, dans, innslag fra gjestene..... Nei, det er ikke bare en låt som skal velges med omhu denne dagen. Om man i tillegg skal slå på stortrommen, må man også finne det perfekte bandet, DJ'en og solosangeren. Dette er ingen lett oppgave, men absolutt mulig å få til uten altfor store anstrengelser!

Det har blitt mer og mer vanlig de siste årene, at privatpersoner bruker penger på og arrangerer store bryllupsfester på linje med eventbyråenes storslagne fester. Å flette nettopp dette elementet inn i bryllupsbudsjettet er derfor ikke så hårreisende som man kanskje først skulle tenke seg. Når frustrasjonen over valg av salmer og brudevals når toppunktet, er det nærmest en befrielse for et hvert brudepar å avse noen tusenlapper til nettopp dette formålet!

Foto: www.kantoriet.net

Siden jeg har beina godt plassert i denne bransjen, brenner jeg ekstra sterkt for dette temaet! Jeg har møtt utallige brudepar som fortvilet står med en salmeliste i hånden og et spørsmålstegn i ansiktet, uvitende om hvilken salme som gjør at gjestene "stemmer i", eller hvilken sang solisten skal synge? 

Hvilke låter kan vi velge blandt? 
Hvor får vi tak i disse fantastiske solistene? 
Kan de synge "Kjærlighet" og "From this moment" - blir det bra? 
Vi kommer ikke på noen andre sanger. 
Har hørt disse i så mange bryllup. 
Noen forslag?

Jeg forstår frustrasjonen så inderlig godt. Det er virkelig en jungel av låter og artister der ute. Jeg lover å komme med innlegg om alle disse problemstillingene, men aller først vil jeg oppmuntre dere alle til å finne ut om dere ønsker å bruke penger på dette, og i tilfelle hvor mye. Mulighetene er utallige! Med et godt 5 eller 6 siffret beløp på konto øremerket dette formålet, kan dere få store, profilerte, norske artister til å synge nettopp Deres sang mens dere smies i hymnens lenker. Man kommer også langt på vei med et langt lavere budsjett, så fortvil ikke. Her finnes noe for enhver lommebok. Kanskje dere til og med har noen begavede venner dere kan ønske dere et lite bidrag til underholdningen av i bryllupsgave? En mer personlig og flott gave kan man vel neppe få?!

Videre må dere sammen sette opp en liste over sanger dere har et spesielt forhold til. Om dere leter i felles minner og spesielle opplevelser er jeg sikker på at dere kommer på noe.

Med listen i lommen og budsjettet klart for dere, er dere klare for neste skritt av den store musikkjakten. En proffesjonell artist vil kunne hjelpe dere i havn med resten av valgene dere skal ta. Lykke til!

2 kommentarer:

  1. Hei!
    Håper du ikke har sluttet å blogge! Jeg er inne hver dag for å se om du har skrevet noe nytt, og gleder meg til å finne bloggen din oppdatert!

    SvarSlett
  2. Hei!
    Så hyggelig melding dette var da!
    Nei, jeg har absolutt ikke sluttet, bare vært på ferie :-)
    Har et innlegg på gang nå, håper å få det ut ikveld!
    Drømmedagen

    SvarSlett