torsdag 5. mars 2009

Magasin som metervare

Ukeblader har i alle år fungert som en slags oase for meg. Der andre finner påfyll i en god bok, kan jeg finne lykke i et ukeblad eller et lekkert magasin. Stort sett går det i de vanlige; KK, Kamille, Woman, Cosmopolitan, Bonytt, Interiørmagasinet, Sköna hem... Tilbudet er jo endeløst, og dermed er også et pust i bakken bare et Narvesenbesøk unna.

Det ante meg at det fantes en jungel av bryllupsblader, men lite visste jeg om at det fantes SÅ MANGE! Disse bladene er forbudt område frem til den dagen man har ring på fingeren og en dato i almanakken, noe som gjør dem til en nyoppdaget gullgruve for meg i disse dager.


Det hele startet dagen etter forlovelsen med at jeg brukte en uskyldig hundrelapp på BRYLLUPSMAGASINET. Dette utgjør, sammen med den årlige utgivelsen av DITT BRYLLUP, de to norske bryllupsbladene på markedet. Er det noen som vet om fler???

Drar vi til utlandet, og da tenker jeg først og fremst på England og USA (selvom Sverige og Danmark definitivt har sitt å by på de også), er det bare å velge å vrake. 

Man finner BRIDES, ELEGANT BRIDE, MODERN BRIDE, VOGUE og COSMOPOLITAN BRIDE, for å nevne noen. Mitt hjerte har latt seg rive med av de engelske bladene YOU & YOUR WEDDING og WEDDING. Sistnevnte finnes også i en egen utgave om blomster; WEDDING FLOWERS. I disse magasinene finnes kjoler, blomster, bordpynt og andre duppeditter som bare er en flytur unna. Enkelte av leverandørene frister også med shipping til Norge, så da er det bare å trykke på knappen... "Add to basket"! 

Wedding flowers er bare et av mange blader som tar for seg detaljer ved et bryllup. WEDDINGSTAR bør også nevnes i denne forbindelse. Bladet er spekket med alt av tenkelige og utenkelige gjestander som kan gjøre pyntingen til et mer eller mindre amerikansk inspirert bryllup. De selger også produktene sine pr. postordre. I Norge kan du finne lignende produkter hos BRYLLUPSBUTIKKEN og DECORIUM.

Som dere skjønner er det ikke noe problem å ha nok lesestoff for halvannet år med bryllupsplanlegging. Bladene kan kjøpes i metervis, og for å få plass - må man stable dem i høyden!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar