onsdag 18. mars 2009

MAMMA MIA! IKVELD BLIR DET BRYLLUP!

En mamma
En datter
Tre mulige pappaer
og et bryllup du aldri glemmer...

Foto: www.mammamiathemusical.no

De siste månedene har Mamma Mia-feberen steget verden over. Takket være en strålende filmatisering av den berømte musicalen med Meryl Streep i hovedrollen, har verden nok en gang tatt ABBA's hitlåter inn i varmen. 

Ikke overraskende, selvfølgelig! Abba var 70-tallets mestselgende gruppe og kan skilte med høyere omsetning i utenlandsk valuta enn selve Volvo-konsernet i 1982, det året de valgte å splitte lag som pop-gruppe. På slutten av 90-tallet ble hitlåtene flettet inn i et manus, og dette ble starten på en ny storhetstid for låtene vi alle kjenner. Over 32 millioner mennesker har til nå sett "Mamma Mia - The musical" på scener verden over, og IKVELD har forestillingen premiere på FOLKETEATERET i Oslo! Med 90.000 solgte billetter før premiere, er dette den helt klart bestselgende musicalen som noen gang er satt opp i Norge....og antakelig også den dyreste.

Historien kjenner vi jo: Vi møter Donna, en 40-årig alenemor, som snart skal gifte bort datteren Sofie. Sofie vet ikke hvem pappaen hennes er, men etter å ha lest mammaens dagbok, forstår hun at det er 3 mulige fedre. I all hemmelighet, inviterer hun dem til sitt bryllup på den lille greske øya hvor de bor. En av dem er hennes pappa, men hvem??

MAMMA MIA byr på en ypperlig oppvarming til eget bryllup, samt inviterer til en perfekt venninne/forlover kveld, så løp og KJØP jenter! Det er bare å lene seg tilbake og la latteren komme, for her venter mange morsomme og varme øyeblikk, godt akkompagnert av låter som "Dancing Queen", "Mamma Mia" og "Money, money, money"...

Foto: www.mammamiathemusical.no

Ikveld skal iallefall jeg ta på meg min lange, røde silkekjole (...må jo benytte anledningen siden jeg faktisk ikke skal i et ordentlig bryllup...!), og lene meg godt tilbake og nyte premierenerver og god musikk i skjønn forening!
Gleder meg!


1 kommentar:

  1. Ah, så morro! Jeg MÅ virkelig få med meg denne oppsetningen. Kjenner det kiler i magen når de viser bilder fra premieren. Tenker du koste deg i går, jeg!;)

    SvarSlett