mandag 15. mars 2010

Dagens reise-tips!

En bryllupsreise inneholder ofte en flytur!

Jeg fikk sjokk da jeg akkurat sjekket flyprisen fra Gardermoen t/r Roma, da prisen for meg om min tilkommende ble drøye 12000 kr (gjaldt både SAS og Norwegian...). Vi fulgte med på prisen i noen uker (faktisk), i håp om at den ville endre seg....men nei! Og vi som trodde at alle flyselskap hadde lavpristilbud til denne byen?! Det hører nok med til historien at vi skal reise på typisk belastede reise-helger.....men allikevel?!

Foto: www.reallynatural.com

For moro skyld (siden vi bor på Østlandet), sjekket vi prisen på tilsvarende flyrute fra Gøteborg, og prisen var 7700 kr!!! Det hører jo med til historien at kursen på svenskekronen er laaaav! Flytidene var også helt strålende! Heldig for oss! Kjøreturen fra Oslo er under 4 timer (...og enda kortere om du kjører fort...!), og NSB kan jo som kjent frakte deg omtrent hvor som helst- når som helst....! Og prisen på denne turen er 199 kr! Fantastisk!

3 kommentarer:

  1. Hei og gratulerer dere med bryllupsreise. Prisen for flyturen hørtes virkelig skrekkelig dyrt ut for en tur-retur Oslo - Roma selv om svenske kroner er lav. Hvorfor vurderer dere ikke Ryanair på Torp i Sandefjord? Der ser det ut som de har direkte fly til Roma, rigtiknok til en flyplass som sikkert ligger 1 times tid unna sentrum, men dere får det lett til ca. 1000 kr. per pers!

    SvarSlett
  2. Hei Ying!

    Joda, Ryanair var absolutt et alternativ, men de hadde dessverre ikke flighter de dagene vi skulle reise (iallefall ikke noe ledig!), men du har helt rett i at vi ville fått en billig tur der, om det hadde klaffet! :-)

    SvarSlett
  3. Heia Sverige :) Makan til stiv pris!!
    Sv; Ja, det tror jeg på!! Gleder meg veldig veldig :) Hva gjør Steffen der da? :) :)

    SvarSlett