tirsdag 30. mars 2010

Hvilken ring passer best?

Jeg har tittet på gifteringer i ett år nå.
Ganske lenge - egentlig litt for lenge, for SÅ vanskelig er det jo strengt tatt ikke! Men jeg liker å vite hvilke muligheter jeg har.

Dilemma nr. 1:
SKAL JEG BRUKE DEN SAMMEN MED FORLOVELSESRNGEN?

Jeg ble fridd til med en 0,53 ct. TW diamantring i gult gull! Den er virkelig helt nydelig! Jeg har nå bestemt meg for at jeg vil ha giftering og forlovelsesring på samme finger, og siden forlovelsesringen har en diamant, er det noenhensyn å ta: Gifteringen må være så høy at den står i fare for å skade klørne på diamantringen! I tillegg bør de jo sitte fint ved siden av hverandre, slik at det ser harmonisk ut!

Dilemma nr 2:
JEG VIL HA TYKK RING - HAN VIL HA TYNN!

Mine foreldre har 1 cm. bredde på sine gifteringer. Lekkert, synes jeg!
For min del ble jo dette utelukket da jeg bestemte meg for å bruke begge ringene på samme finger! Og dermed ble vi spart for både en diskusjon, OG det mulige resultatet at vi kom til å ha ringer som var vidt forskjellige!

Dilemma nr. 3:
MÅ VI HA RINGER FRA SAMME DESIGNER/LEVERANDØR?

Jenter er jo gjerne litt mer jålete enn gutter. Også er jo en ring eller et smykke også en del av antrekket, ikke sant? Derfor er det viktig at den kler både hånden og personligheten din.
De fleste gulsmeder har en egen gifteringkolleksjon, for eksempel LYKKERINGENE eller EVIG DIN. Disse lar deg bestemme tykkelse, utførelse, avrunding, diamant eller ikke...ja igrunnen designer du din egen ring! Genialt!

Foto: www.hvelplund.dk

Så da jeg fant min OLE LYNGAARD "Love you" ring, fant min tilkommende en ring som matchet perfekt hos DAVID ANDERSEN, med samme avrunding og ønsket bredde. Og begge er strålende fornøyd!

Konklusjonen er: Velg like eller velg ulike ringer. De behøver ikke å matche! De skal speile personlighet og matche hånden. Det er verdt å huske at den forhåpentligvis skal sitte på fingeren livet ut... Om de matcher, er det egentlig bare en bonus! Vi var heldige - og er veldig fornøyde!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar