søndag 21. mars 2010

Hvilken frisør skal jeg velge?


Ved siden av kjolen er brudens hår nok en viktig detalj ved denne dagen.

Oppsatt eller utslått? Krøllet eller slett? Blomsterpynt eller tiara, ingen av delene eller begge deler? Slør eller ikke? Og hvilken frisør skal jeg velge?


Foto: www.cityfrsoer.dk

Jeg er kresen på det meste, detaljfiksert og muligens en smule krevende.....! På en anne side gjør dette meg til en svært trofast kunde av både frisør, hudpleier, akupunktør, lege, tannlege...og mann! :-) Har jeg først funnet den rette, er det ikke snakk om å bytte!

Min nåværende frisør fant jeg da jeg var 19 år. Med sort hår og rosa striper(!) troppet jeg opp hos ADAM & EVA i Arkaden i Oslo sentrum, og sa at jeg ville ha den beste! Da ble jeg sendt til KARIN NILSSON, og siden den dagen har hun reddet meg gjennom diverse bli ny runder og dårlige hårdager, til den brunetten jeg er idag! Dette er 11 år siden, og jeg har fulgt henne via SPAGHETTI frisørsalong på Majorstuen til salongen hun nå er med og driver; SCHØNINGSGATE.

Vi bestemte tidlig at hun kom til å få det "tunge oppdraget", og igår var jeg på min prøvetime hos henne! Nyyyydelig! Konklusjonen er:
  1. Hun er helt fantastisk!
  2. Jeg anbefaler alle å ta prøvetime før den store dagen...!
Jeg skal selvfølgelig ikke røpe noe om hvordan mitt hår skal være denne dagen, men jeg må si at det er fantastisk å bli ordnet av en som kjenner identiteten din på dette området. Og fortvil ikke, alle dere som skal gifte dere i en annen by enn den hvor frisøren din holder til. Om du har mulighet og frisøren er villig, ta han/henne med på lasset! Det har blitt redningen for meg!

Foto: www.bryllup.dk

Til dere som må bytte frisør for akkurat denne ene anledningen: BESTILL PRØVETIME!
Ikke alle frisører er gode på oppsatser (det er visst ikke en obligatorisk del av utdannelsen....?!). I tillegg kan små bagateller bli store problemer om du ikke blir fornøyd. Litt for høyt der, litt for lavt der, for lite volum, for mye volum, mer krøller, mindre krøller, mer rocka, mer elegant, mindre klassisk, mer hverdagslig, det er ikke min stil, nei, ikke sånn, mer sånn....!
Alle disse problemene kan løses ved hjelp av et par timer en lørdag formiddag noen uker i forveien!

.... Jeg er iallefall et skritt nærmere målet!

Jeg har også bestilt hudpleietime nå (Det blir visst fort fullt på denne tiden av året, så vær tidlig ute om du gifter deg i sommerhalvåret!), og skal bestille time for negler på mandag! Der har jeg ingen favoritt! Noen som har noen tips?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar