søndag 7. mars 2010

Jimmy og jeg...

Jeg bestilte min brudekjole i oktober. Det var nemlig 6 mnd. leveringstid på akkurat den jeg ville ha. Vær oppmerksom på dette bruder! Jeg trodde jeg var ute i god tid, og det var jeg jo forsåvidt; Begynte å prøve kjoler i juni ifjor, 11 mnd. før bryllupet. Det endelige valget ble fattet i oktober! Kjolen ble levert for noen uker siden, altså litt før tiden, og jeg er veldig glad for at jeg slipper å være stresset for om kjolen kommer frem i tide! Nå er den i hus!!

Og med brudekjolen klar til avhenting, ble det viktig å finne sko. Skoene avgjør jo om lengden på kjolen er riktig eller ikke! Kom plutselig på dette, en uke før jeg skulle prøve kjolen for evt. søm. Til min store glede tilbragte jeg nettopp disse dagene i Barcelona....!

Som jeg har skrevet om tidligere, er Spania et perfekt sted for både brudekjoler, brudepikekjoler og annet tilbehør. Landet florerer av butikker med nettopp dette!
Foto: www.jimmychoo.com

Min drøm gikk i oppfyllelse da jeg fant JIMMY CHOO midt på Passeig de Grácia.
Helt siden Carrie Bradshaw introduserte Manolo Blahnik, Jimmy Choo og Christian Louboutin for oss kvinner, har neppe sko fra disse merkene uteblitt fra noens ønskelister, ei heller min!
At jeg nå skal gifte meg i de lekreste brudeskoene fra JIMMY CHOO hever antrekket denne dagen til nye høyder for min del. De er nydelige å ha på, med lekker pynt og riktig farge. Min hel er på 8,5 cm, noe som er perfekt for holdningen og ikke minst for comforten. Velger man 10 cm hel kan man riskere å gå seg ihjel denne dagen, mens lavere ikke alltid gjør susen for holdningen. Og husk strømper! Velg de som er "invisible" om du har åpen tå, men ikke velg å gå uten...med mindre du vil ønske gnagsårene velkommen!

Foto: www.jimmychoo.com

Jeg fant ikke bilde av mine JIMMY's på nettet, derfor viser jeg heller frem et par andre. Husk at de fleste brudesko kommer i fargen IVORY, så for all del sjekk hvilken farge du har på kjolen. De fleste kjoler kan bestilles i både hvit, ivory og mange flere, og det er som regel din hudtone som avgjør dette valget. Har du hvit kjole, må skoene for all del også være hvite, IKKE ivory. Eller kanskje sølvfarget? Valget er ditt!

Mitt valg er iallefall tatt, og jeg er strålende fornøyd!

4 kommentarer:

  1. Kjenner jeg er litt misunnelig nå! Bryllupsforberedelser er helt herlig, og de kommer aldri igjen! Nyt den tiden du har foran deg, og godt at du er ute i god tid. Stress og bryllup passer ikke sammen! Lykke til! Klem Elin

    SvarSlett
  2. Hei på deg!
    Kom meg tilfeldigvis inn på bloggen din fordi jeg søkte "IVORY" på nett;)
    Har et spørsmål: har nettopp fått i posten to stk. brudepikekjoler som døtrene mine skal ha på seg i sin tante og onkels bryllup....kjøpte de på finn.no fra en seriøs forhandler, men da jeg fikk kjolene så de mye gulere ut enn det bildene på nett viste...
    Så siden du er godt inne i det her nå, er virkelig ivory så mye gulere i fargen?
    De var liksom mer kremfløtegule....er det ikke så farlig kanskje om brudepikekjolene er i en annen farge enn brudens, hun har mer hvit kjole for å si det sånn, selv om "hennes" brudesalong sa at den var ivory...blir helt forvirra av dette jeg....alt må jo være perfekt vettu.....;)

    Hilsen brudepikenes mor som også er brudgommens søster....

    SvarSlett
  3. Hei kjære Anonym!

    Tusen takk for hyggelig henvendelse!

    Jeg skjønner dilemmaet ditt.
    Har du sett brudepikekjolene ved siden av brudekjolen, slik at du er helt sikker på at fargen er ulik?

    Jeg synes det høres rart ut at IVORY kan ha så mange nyanser... Mulig det kan være nyanseforskjeller pga stoffmateriale og evt skinn i dette, men den helt store forskjellen synes jeg det høres rart ut at det er.

    Når jeg har vært rundt og prøvd brudekjoler har det vært STOR forskjell på IVORY og HVIT! De i ivory har, som du også sier, sett helt gule ut og nesten møkkete ved siden av de hvite. De hvite derimot, har jo en tendens til å gå over mot blått skinn. Og da sier det seg jo selv at kontrasten er stor!

    Selv har jeg ikke tenkt på fargen på brudepikekjolen kontra min (selvom jeg er ekstremt detalj-fiksert...!) Tror faktisk den er en god del "mørkere hvit/gul" enn min kjole, og har også beige bolero og beige blomster i seg (brudepikekjolen altså!):-)

    Så konklusjonen min er: Er brudens kjole hvit, og brudepikenes kjole ivory, vil du helt klart se stor forskjell på dette. Jeg tror derimot ikke at jeg hadde hengt meg for mye opp i dette om begge kjolene er i ivory, men har ulik nyanse.

    Om du allikevel synes dette blir et problem, kan du sikkert returnere kjolene til din forhandler, og evt. bestille noen andre?!

    Håper dette var til litt hjelp!

    Lykke til!

    Mvh
    Drømmedagen

    SvarSlett
  4. Hei igjen Drømmedagen!

    Du har vært til stor hjelp ja:)
    Fikk prøvd kjolene på døtrene mine i går, og det ble noe helt annet...de så plutselig ikke så gule ut, det varierte faktisk veldig fra hvor i huset jeg befant meg, forskjellig lys og sånn, hehe.
    Og når jeg tok bilder av de og sendte til den vordende brud, synes vi begge at de så mer naturhvite ut....men nå har jeg ikke sett hennes kjole i virkeligheten da, bare på bilde...
    Begynner å synes at det ikke gjør så mye om jentenes kjoler er litt mørkere enn hennes.
    Hun skal jo være unik uansett, satt og kikket gjennom mange sider på nett i går, og de har jo både rosa, gule, blå, grønne og lilla brudepikekjoler m.m.

    Dette burde gå bra, men som deg er jeg ekstremt detaljfiksert ja, og er veldig nøye på sånt...;)ikke lett å la være...

    Håper du får en fantastisk dag! Gled deg!

    Mvh perfeksjonisten;)

    SvarSlett