onsdag 10. mars 2010

Den perfekte bryllupsreisen!

....ja, hva gjør bryllupsreisen perfekt?

Foto: www.glamorous-wedding-dresses.com

Det er helt klart viktig at man er lykkelig gift med den man skal på tur med(!), men det tar jeg som en selvfølge. Videre er det lurt å finne ut hva dere forventer av en ferie?! Er det kritthvite strender, eller en sporty ferie med dykking og annen vannsport, toppturer, safari, shopping, golf....? Valgmulighetene er mange - allikevel har jeg inntrykk av at "den perfekte bryllupsreisen" er synonymt med øde strender og luksus sør for ekvator?!

Jeg for min del, er av den rastløse typen. Jeg elsker sol og strand, men dette alene er ikke nok for meg. Jeg trenger opplevelser, muligheter for spennende utflukter, gode resturanter, shopping og gjerne gode musikkopplevelser! Kravstort kanskje, men iallefall aldri kjedelig!

Heldigvis er min kommende mann helt enig med meg, og DET gjør jo saken enklere.
Sammen har vi funnet det vi håper blir vår perfekte bryllupsreise. Vi skal på Cruise!

"Gammeldags" tenker du kanskje??
Jeg sier NEI! Dette er den nye trenden, luksus og mye moro hånd i hånd - velg mellom små skip hvor man kun reiser med 50-150 andre par, med egen tjener og middag på suiten, eller store cruiseskip med muligheter for de fleste lommebøker.

Se hva VG skriver om de nye cruise-trendene HER!

Foto: www.seadreamyachtclub.com

I løpet av en liten uke eller to, besøker man flere land, storbyer og badebyer, i tillegg til noen svært spennende historiske steder. Hver morgen våkner man et nytt og spennende sted, og en velger om man skal være med på en arrangert sightseeing, rusle til en lokal strand eller om bare skal bli værende på soldekket, drikke kaffe i skipets kaffebar eller nyte utsikten fra ens egen private terasse. På lugaren finnes badekar, dobbeltseng og flatskjerm. Middagen kan serveres på rommet om ønskelig eller i en av skipets mange resturanter. Her finnes alt fra tapasbar til gourmetresturanter, og på toppdekket kan man ha piknik på gressplenen... Mulighetene er uendelige!

Gammeldags?
Nei - det er det ikke, men om det er den perfekte ferien for alle, skal jeg ikke si!
Men VI gleder oss stort!!

Foto: connect.in.com


2 kommentarer:

  1. Jeg synes det høres eventyrlig ut, jeg! Det blir helt sikkert fantastisk!:) Mens dere drar på cruise, tar vi turen til køben med DFDS! Hehehe...Vi får sammenlikne suitene når vi kommer hjem. Regner med at det er en vesens forskjell på standarden!;)

    SvarSlett
  2. Cruise er helt fantastisk som bryllupsreise! Vi dro på Cruise, og angret ikke et sekund. Det var helt fantastisk! Husk å si fra at dere er på bryllupsreise (i forkant), da får dere ekstra service, som champagne på rommet! Vi hadde egen balkong, og hva er vel bedre enn å sitte nyforelsket å nippe til et glass iskald champagne med kanapeer! Herlig!

    Husk å sjekke ut hva som bør bookes inn i forkant. Feks hvis det er mulig å bade med delfiner på veien, bør det bestilles på forhånd, det blir fort fullt!

    Gled dere, skulle ønske det var meg!

    klem Elin

    SvarSlett